Logo
EN

در سومین کنفرانس ملی تحول دیجیتالی مطرح شد؛ چشم‌انداز آموزش شخصی‌سازی شده با تمرکز بر واقعیت توسعه‌یافته

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

|

اشتراک‌گذاری

بازگشت به اتاق رسانه

مسعود زمانی پژوهشگر حوزه فناوری‌های نوین دیجیتال در سومین کنفرانس ملی تحول دیجیتالی درباره «چشم‌انداز آموزش شخصی‌سازی شده با تمرکز بر واقعیت توسعه‌یافته» سخن گفت.

به گزارش روابط‌عمومی و برندینگ فناپ، مسعود زمانی کارآفرین و پژوهشگر در حوزه نوآوری و فناوری‌های نوین دیجیتال در دومین روز کنفرانس ملی تحول دیجیتالی که روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه توسط انجمن مدیریت ایران و با حمایت فناپ در دانشگاه خاتم برگزار شد، در یک سخنرانی آنلاین درباره چشم‌انداز آموزش با تمرکز بر فناوری واقعیت توسعه‌یافته (Extended reality) توضیح داد.

به گفته وی،‌ واقعیت توسعه‌یافته می‌تواند به شخصی‌سازی آموزش کمک کند تا مراحل آموزش، متناسب با ظرفیت‌های شناختی ادراکی و نوع برقراری ارتباط دانش‌آموزان و دانشجویان، انجام شود.   
این پژوهشگر حوزه نوآوری و فناوری‌های نوین دیجیتال گفت: کلاس‌های درس امروزی به ابزارهای متنوع و جدید مجهز شده‌اند اما هم‌چنان همان فرم سابق خود را حفظ کرده‌اند.

وی افزود: امروزه تبدیل ورودی‌های حسی به اطلاعات برای افراد مختلف بسیار متفاوت و متنوع است و همین موضوع که آن را با چالش‌های شناختی می‌شناسیم باعث می‌شود یادگیری برای افراد از طریق شیوه‌های مختلف رخ دهد. 

زمانی ادامه داد:‌ مغز ما خطی است اما رشد فناوری‌ها نمایی است و طبعا نمی‌توانیم تمام اطلاعات جدید مربوط به فناوری‌ها را خیلی سریع فرا بگیریم. بنابراین بدیهی است که باید شیوه آموزش تغییر کند و در این تغییر و تحول می‌توانیم از هوش مصنوعی مولد استفاده کنیم.

در بخش پایانی این رویداد، دکتر آذر صائمیان دبیر علمی کنفرانس ملی تحول دیجیتالی، بیانیه کنفرانس را قرائت کرد. 

وی در این بیانیه به اهمیت رعایت ارزش‌های اخلاقی و صیانت از اطلاعات شخصی در تحولات فناوری‌های دیجیتال اشاره کرد و گفت: سازمان‌ها باید توانایی خود را در برابر شکست‌ها و کسب تجربه ارتقا دهند تا بتوانند به مراحل چابکی در نوآوری برسند.

در این رویداد به رتبه اول تا سوم نویسندگان مقالات ارسال‌شده به کنفرانس، لوح تقدیر اهدا شد. مهدی حیدری و فراز صالحی رتبه اول، یحیی نیازی رتبه دوم،‌ ‌بهرام پروین و مهناز اسدی رتبه سوم مقالات ارسال‌شده به این کنفرانس را کسب کردند.

اخبار پیشنهادی