Logo
EN

مدیرعامل فناپ در رویداد «در مسیر موفقیت»: افراد موفق در جست‌‎و‎جوی معنا برای زندگی هستند

جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲

|

اشتراک‌گذاری

بازگشت به اتاق رسانه

مدیرعامل گروه شرکتهای فناپ در رویداد «در مسیر موفقیت» از تجارب کاریاش برای صاحبان کسب‌و‌کارها و علاقهمندان گفت و تاکید کرد:‌ افراد موفق در جستوجوی معنا برای زندگی هستند و موفقیت، هدف غاییشان نیست.

به گزارش واحد روابط‌عمومی و برندینگ فناپ، رویداد انتقال تجربه «در مسیر موفقیت» بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۳مهرماه در ارودگاه شهید باهنر تهران برگزار شد و میزبان تعداد زیادی از صاحبان کسبوکارها بود..

در این رویداد، دکتر شهاب جوانمردی مدیرعامل گروه شرکتهای فناپ، سخنرانی خود را با چند پرسش آغاز کرد. او از شرکتکنندگان در رویداد پرسید به نظرشان موفقیت به واسطه استعداد درونی به‌دست میآید یا در مسیر ایجاد میشود؟ و در ادامه با اشاره با گزارشهای سالانه شرکتهای بزرگی مثل هوآوی و کسبوکارهای مطرح جهان سعی کرد به این سوال با آمار و ارقام پاسخ دهد.

وی با تاکید بر این‌که هیچ نسخه واحدی برای موفقیت وجود ندارد و هرکس باید مسیر خود را برای رسیدن به قله موفقیت خلق کند، گفت: «وقتی به افراد موفق نگاه میاندازیم ویژگی‌های مشترکی در آنها میبینیم که مشخصا در رشد و ارتقا و دستیابی به اهدافشان نقش داشته است؛ برای مثال این افراد هرگز اهل کپیکاری نیستند و اصالت خود را حفظ میکنند، اهل تداوم و استمرارند، در جستجوی معنایی برای زندگیشان هستند و موفقیت هدف غاییشان نیست. آنها اهل شروع کردن هستند، کمتر حرف میزنند و بیشتر عمل می‌کنند و مسئولیت‌پذیرند

این که هرکس بداند چه توانایی برای حل معضلات جامعه دارد از نکات مهمی بود که دکتر جوانمردی به آن اشاره کرد و گفت: «از دیگر ویژگیهای افراد موفق این است که نسبت خودشان با اجتماع و مسئولیتهای اجتماعی روشن است و میدانند قرار است با چه شیوهای در جامعه اثرگذار باشند، برخلاف بعضی افراد که مدام در حال حل تابع منافع شخصی خود هستند.».

مدیرعامل فناپ در ادامه انتقال تجارب خود، برای رشد در فضای کسبوکار چند پیشنهاد ارائه کرد و تاکید داشت که این موارد توصیه نیستند چون اگر فردی در مسیر موفقیت حرکت کند باید متناسب با شرایط، خود تصمیم بگیرد که چه نکاتی ضروریتر هستند.

وی در همین زمینه گفت: «امید به کارهای ما معنا میدهد و بدون امید نمیشود حرکت کرد. در کنار امید، داشتن رویا هم بسیار مهم است زیرا که نقش سوخت ذهنی را بازی میکند و فرد را پیش میبرد

دکتر جوانمردی اعتبار هرکس را شاخصترین و جدیترین توشهای نامید که فرد می‌تواند در مسیر موفقیت و کسبو‌کارش برای خود به‌دست آورد و گفت: «همیشه از خود بپرسید تماشای موفقیت دیگران حالتان را خوب میکند یا نه؟ اگر از موفقیت دیگران خوشحال نمیشوید باید در ذهن و باورهایتان بازنگری داشته باشید چون افراد موفق، روندها و ابرروندها برایشان مهم است و همیشه به دنبال رشد و ارتقای محیط اطرافشان هستند

در نهایت او به نکتهای که همیشه بر آن اصرار دارد اشاره کرد که همان تلاش برای یادگیری خوب نوشتن و خوب صحبت‌کردن است. تلاشی که بهزعم دکتر جوانمردی میتواند در تمام بخشهای یک کسبوکار ضروری و مهم باشد و در رسیدن به موفقیت که امری جمعی است تاثیر بگذارد.

سخن دکتر جوانمردی با یادی از این بیت شعر حافظ به پایان رسید: «تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست؛ راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش»

در این رویداد که توسط دکتر مریم قدسگلشن مدیرکل فروش سازمانی جیرینگ و دکتر مارال میرزایی مدرس دانشگاه برگزار شد، حامد قنادپور مدیرعامل تارا، طهماسب مظاهری وزیر پیشین اقتصاد و دکتر علی دیواندری مدیرعامل سابق بانک ملت و پارسیان از تجارب مدیریتی خود برای رشد کسبوکارها و عبور از بحرانهای سازمانی گفتند.

در انتهای رویداد نیز پنل تخصصی برای به اشتراک‌گذاری تجارب و پاسخ به سوالات شرکتکنندگان برگزار شد که در آن فرزین فردیس مدیرعامل سراوا، باقر صمدی معاون دیجیتال ایرانسل، مهدی معصومی بنیانگذار و مالک تلاونگ، محمدرضا رضایینژاد مدیرعامل پیشگامان و نیما نامداری مدیرعامل کارنامه حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی