Logo
EN

لزوم فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درباره مزایا و ریسک‌های تامین مالی جمعی

یکشنبه ۲۱ امرداد ۱۴۰۳

|

اشتراک‌گذاری

بازگشت به اتاق رسانه

مدیرعامل هلدینگ فناپ در جریان بازدید از شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی و حضور در غرفه اینوستوران گفت: فعالان اکوسیستم نوآوری باید روی فرهنگ‌سازی روش‌های تامین مالی جمعی و اطلاع‌رسانی مناسب درباره مزایا و ریسک‌های این روش و سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت در آن کار کنند.

به گزارش روابط‌عمومی و برندینگ فناپ، دکتر شهاب جوانمردی در جریان بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی ایران (بورس،‌ بانک و بیمه) که ۱۹ تا ۲۲ مرداد جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا شد، از غرفه شرکت اینوستوران (بازوی تامین مالی گروه مالی پاسارگاد) دیدن کرد و درباره تاثیر تامین مالی جمعی بر اکوسیستم کسب‌وکاری و مزیت‌های آن توضیح داد.

مدیرعامل هلدینگ فناپ گفت: فعالان اکوسیستم نوآوری باید روی فرهنگ‌سازی روش‌های تامین مالی جمعی و اطلاع‌رسانی مناسب درباره مزایا و ریسک‌های این روش و نیز سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت کار کنند.

او افزود: برای مدیریت ریسک این نوع تامین مالی، باید تمهیدات و ساختارهایی مانند صندوق تامین بیمه خسارت تجمعی و یا سازوکارهایی از این جنس ایجاد شود تا در صورتی‌که طرحی با مشکل مواجه شد و نکولی اتفاق افتاد، سرمایه‌گذار با حداقل لطمه مواجه شده و به فعالان این صنعت و نهادهای جمع‌سپاری نیز لطمات بزرگی وارد نشود.

دکتر جوانمردی با ابراز خرسندی از به بلوغ‌رسیدن سکوی اینوستوران و حضور پررنگ این شرکت در نمایشگاه صنعت مالی ایران، به توسعه طرح‌های کرادفاندینگ (تامین مالی جمعی) در کشور اشاره کرد و گفت: امروز شاهد آن هستیم که هم در سمت عرضه و هم در سطح تقاضا در حوزه کرادفاندینگ، پروژه‌های خوبی مطرح شده و افراد از آن استقبال کرده و منابع خود را وارد این پروژه‌ها می‌کنند. چرا که به‌نظر می‌رسد کرادفاندینگ جزو کم‌ریسک‌ترین و کم‌خطرترین روش‌های تامین مالی برای منابع افراد حقیقی و حقوقی است.

مدیرعامل هلدینگ فناپ خاطرنشان کرد: روش تامین مالی جمعی کمک می‌کند تا افراد به‌جای آنکه منابع خود را به سمت سفته‌بازی و بازارهای غیرمولد، زمین، ملک و طلا ببرند، آن را با خیال راحت در قالب تامین مالی جمعی در اختیار کسب‌وکارهایی بگذارند که نیاز به این سرمایه در گردش دارند.

اخبار پیشنهادی