Logo
EN

معاون فناپ مطرح کرد؛ لزوم پیاده‌سازی استراتژی‌های انسان‌محور در سازمان‌ها

پنج‌شنبه ۰۹ شهریور ۱۴۰۲

|

اشتراک‌گذاری

بازگشت به اتاق رسانه

معاون توسعه راهبردی و امور شرکت‌های فناپ با بیان اینکه اوضاع منابع انسانی بحرانی است و مهم‌ترین نیاز حال حاضر کشور تولید و تزریق امید است، بر لزوم پیاده‌سازی استراتژی‌های انسان‌محور در سازمان‌ها تاکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی و برندینگ فناپ، کیوان جامه‌بزرگ در پنل ١٠٠٠+ که با محوریت بررسی چالش‌های مدیریت منابع انسانی شرکت‌های بزرگ، عصر چهارشنبه هشتم شهریورماه در حاشیه رویداد برند کارفرمایی برگزار شد، درباره دغدغه فناپ در حوزه منابع انسانی و تفاوت شرکت‌های بزرگی مانند فناپ با شرکت‌های کوچک‌تر از بعد منابع انسانی سخن گفت.

وی با بیان اینکه موضوعات در شرکت‌های بزرگ پیچیده‌تر است و در این شرکت‌ها مواردی در ارتباط با جامعه موضوعیت پیدا می‌کند که در شرکت‌های کوچک مطرح نیست، ادامه داد:‌ زمانی‌که ابعاد بزرگ می‌شود، مسئله ارتباط و هماهنگی جدیت بیشتری پیدا می‌کند.

معاون توسعه راهبردی و امور شرکت‌های فناپ چالش بعدی در مدیریت منابع انسانی را ایجاد یکپارچگی دانست و افزود: در سازمان‌های بزرگ، با تنوع نگاه مواجه هستیم و مشاغل متفاوتی وجود دارد که یکپارچه‌سازی آنها دشوار و گاهی حتی متناقض می‌شود.

جامه‌بزرگ گفت:‌ در سازمان‌های بزرگ با این سوال مواجه می‌شویم که آیا ایجاد یکپارچگی ضرورت دارد یا خیر و این سوال پیش می‌آید که آیا باید فرهنگ یکپارچه ایجاد کنیم یا از تنوع استقبال کرده و به تبع آن تناقض‌های پیش‌آمده را مدیریت کنیم؟

وی درباره راهبرد گروه فناپ برای حل چالش‌های منابع انسانی گفت: تلاش ما برای رسیدن به مفهومی است با عنوان «سازمان انسان‌محور» که موضوعی بسیار پیچیده است. تلاش ما این است که آنچه را  که افراد در جامعه با فقدان آن مواجه هستند، در سازمان برایشان فراهم کنیم.

به گفته جامه‌بزرگ، احساس عدم امنیت، نبود احترام، فقدان شایسته‌سالاری و بی‌عدالتی مسائل واقعی جامعه هستند که فناپ تمرکز خود را بر جبران آنها گذاشته است.

معاون فناپ درباره رقابت با شرکت‌های خارجی در حوزه حقوق و دستمزد نیروی انسانی گفت:‌این یک جنگ نابرابر است. ما همواره تلاش کرده‌ایم نمودار حقوق و دستمزدمان در ٧۵ درصد نرمال باشید و هیچ‌وقت به سمت رقابت در این حوزه نرفته‌ایم؛ چراکه این یک بازی دوسر باخت است.

وی با بیان اینکه در یکسال‌ونیم گذشته در فناپ به‌اندازه ۱۵ سال گذشته خروج نیرو داشته‌ایم که بالای ٨٠ درصد آنها مهاجرت کرده‌اند، ‌تاکید کرد:‌ اوضاع منابع انسانی به‌اندازه کافی بحرانی است و شاید مهم‌ترین نیاز حال حاضر کشور، تولید و تزریق امید باشد و احتمالاً فردا بهتر خواهد بود.

جامه‌بزرگ بر اهمیت تاب‌‌آوری شرکت‌های بزرگ در شرایط بحرانی تاکید کرد و گفت: اراده‌ای در کشور وجود دارد که می‌خواهد به همه بقبولاند که نمی‌توان در ایران کار بزرگ انجام داد؛ اما شرکت‌های بزرگ، خط‌مقدم مقابله با این توهم هستند و ثابت کرده‌اند که می‌توان ماند، جنگید و موفق شد.

در این پنل که با مدیریت رضا جمیلی سردبیر رسانه‌های چاپی راه‌کار برگزار شد، محمد خلج مدیرعامل اسنپ و مسعود طباطبایی قائم‌مقام مدیرعامل دیجی‌کالا نیز حضور داشتند.
 

اخبار پیشنهادی