پویا پیرحسینلو در چهارمین رویداد «سوار ابرها» خبر داد؛ راه‌اندازی یک دیتاسنتر جدید ابر آروان در آینده‌ای نزدیک

پویا پیرحسینلو در چهارمین رویداد «سوار ابرها» خبر داد؛ راه‌اندازی یک دیتاسنتر جدید ابر آروان در آینده‌ای نزدیک

پویا پیرحسینلو، ناخدای اجرایی ابر آروان در چهارمین رویداد «سوار ابرها» از راه‌اندازی یک دیتاسنتر۲۵۰ میلیارد تومانی با مشارکت گروه مالی پاسارگاد و هلدینگ فناپ در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

پیرحسینلو در چهارمین رویداد «سوار ابرها» که شامگاه یکشنبه بیست‌وهفتم بهمن در رویال هال هتل اسپینای پالاس برگزار شد، گفت: «بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی توسط ما به سوءاستفاده از فضای محدود کشور محکوم می‌شوند. اگر فیلترینگ و محدودیت‌های مختلف در جغرافیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم نبود، شاید کسب‌وکارهای این‌چنینی هیچ‌وقت به وجود نمی‌آمدند که بعد بزرگ شوند و قدرت بگیرند.»

هم‌بنیانگذار ابرآروان اضافه کرد: «عده‌ای دیگر کاسبان تحریم هستند که اگر کشورهای خارجی ما را تحریم نمی‌کردند و از ارائه سرویس به ما دست نمی‌کشیدند، این عده اصلا به وجود نمی‌آمدند. ما به‌عنوان تولیدکننده ایرانی تلاش می‌کنیم که به همه و خودمان ثابت کنیم بالاخره موفق می‌شویم. رشد اقتصادی منفی، توسعه ناپایدار و خروج سریع نیروهای خبره ایرانی از کشور، به این مساله که ما باید جهانی شویم، تاکید دوباره‌ای می‌کند.»

پیرحسینلو در ادامه این رویداد به برنامه‌های آتی ابر آروان اشاره کرد و گفت: «قرار بر این است که با کمک گروه مالی پاسارگاد و هلدینگ فناپ، دیتاسنتری با ۲۵۰ میلیارد تومان راه‌اندازی کنیم. اکنون ابر آروان زیرساخت یک‌پارچه ایجاد کرده که بیش از ده‌ها هزار کسب‌وکار ایرانی به آن اعتماد دارند و از آن استفاده می‌کنند. فاصله ما با کلودهای ابری جهان بسیار زیاد است و کاملا از این نکته آگاه هستیم، اما برای بالا بردن سقف آروزهای خود تلاش می‌کنیم و آن را خواهیم ساخت.»

وی در خصوص CDN ابرآروان گفت: «ابر آروان یک استارتاپ چند نفره در فضای کوچک بود اما امروزه CDN ابر آروان یکی از ده CDN (شبکه تحویل محتوا) بزرگ جهان است، یکی از شش CDN حوزه فناوری و یکی از سه CDN اقتصادی دنیا به حساب می آید. ابر آروان تنها عرضه کننده زیرساخت یکپارچه ابری در ایران است که با مجموعه محصولات CDN ابری، DNS ابری، امنیت ابری، رایانش ابری، فضای ذخیره سازی ابری، پلتفرم ویدیو و پلتفرم بخش زنده، به بسیاری از وب سایت ها و کسب و کارهای آتلاین در کنار سامانه های حساس دولتی خدمات ابری عرضه می کند».

هستی شهریزفر، قصه‌گوی ابر آروان نیز در ادامه این رویداد گفت: «زمانی که کمپانی دیجیتال اوشن، ایران و کسب‌وکارهای ایرانی را تحریم کرد، ابر آروان یک فرصت دو هفته‌ای برای استفاده رایگان از خدمات خود را در اختیار کسب‌وکارها قرار داد. در کنار آن، سرویس رایگان را در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار داد، بازه استفاده رایگان CDN را افزایش داد تا به‌واسطه آن ۹۴ رصد کسب‌وکارها قادر باشند به‌صورت رایگان از آن استفاده کنند. زمانی که اینترنت کشور به شکل ناباورانه‌ای قطع شد، از ابرآوران خواسته شده بود که سرویس‌دهی محدود انجام دهد، اما سعی کردیم فقط به خودمان فکر نکنیم و وظیه خود دانستیم که با ۲۴ ساعته کار کردن، به ارائه خدمات بپردازیم. در آن روزها ساختمان ما مملو از مجموعه‌های استارت‌آپی کوچک بود که آمده بودند تا وبسایت خود را نجات دهند؛ پلتفرمی که تمام کسب‌و‌کار آن‌ها بود.»

کیوان جامه‌بزرگ، رییس هیات مدیره ابر آروان نیز با اشاره به تعریف مستقل اجزای یک اکوسیستم که در کنار هم یک کل بزرگ‌تر را خلق می‌کنند، درباره اکوسیستم دیجیتال گفت: «اکوسیستم‌های دیجیتال مجموعه‌ای از بازیگران موثر در یک مجموعه کسب‌وکار دیجیتال هستند که در کنار ارزشی که هر کدام به تنهایی خلق می‌کنند، به کمک تعاملات متعدد و به هم مرتبط، ارزش‌های مشترک جدید و بزرگ‌تری ایجاد می‌کنند. این اکوسیستم‌ها ساخته نمی‌شوند، بلکه با تمهید مجموعه‌ای از سازوکار و توافق، بهینه می‌شوند و هم‌افزایی خلق می‌کنند.»

جامه‌بزرگ در ادامه با اشاره به اینکه شرکت‌های بزرگی همچون آمازون، مایکروسافت و گوگل این روزها به پروژه‌ها و محصولات ابری خود شناخته می‌شوند، از تلاش ابر آروان برای توسعه اکوسیستم ابری کشور خبر داد که به کمک شرکت‌ها، تیم‌ها و توسعه‌دهنده‌های بسیاری نیاز دارد.»

دیدگاه ها

  • دیدگاهی موجود نیست

ثبت دیدگاه