شناسا، در نمایشگاه الکامپ، حضوری موفق رقم زد.

شناسا، در نمایشگاه الکامپ، حضوری موفق رقم زد.

حضور شرکت شناسا در بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بين‌المللي الکامپ با کسب جوایزی توسط این شرکت، از سوی رفاتک و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری همراه بود.

شركت شناسا، به عنوان شركت سرمايه‌گذاري خطرپذير گروه مالي پاسارگاد، با محوريت معرفي امكانات و دستاورد‌هاي شتاب‌دهنده‌ی تريگ‌آپ، بازديدكنندگان از اين نمايشگاه را با آخرين سرمايه‌گذاري‌هاي صورت گرفته در لايه رشد و شتاب‌دهي آشنا کرد و فرصتي را براي معرفی استارت‌آپ‌هاي منتخب خود به ديگر سرمايه‌گذاران و توسعه‌ی بازار و محصولات آن‌ها، رقم زد.

استارت‌آپ‌هاي آسانیسم (پلتفرم خدمات مراقبتی و پرستاری)، رایفای (پلتفرم تبلیغاتی بر بستر وایفای)، فن‌آسا (تولید ابزارهای نوین توانبخشی - قاشق مخصوص مبتلایان به لرزش دست)، کی کوجا (موتور جستجوی هوشمند اقامتگاه‌های ایران)، اسمارت‌مدیکو (دستیار هوشمند سلامت ویژه‌ی افراد دیابتی)، حامی باش (پلتفرم جذب حمایت مالی مستمر)، داستانپ (تولید محتوای دیجیتال برای کودکان)، فیکسشو (‌سرویس آنلاین خدمات خودرو در محل مشتری)، ویلرنو (پلتفرم آموزش زبان با شیوه‌ای نوین)، معمار آنلاین (پلتفرم آموزشی در معماری) به‌عنوان استارت‌آپ‌هاي مستقر در شتاب‌دهنده‌ی تريگ‌آپ، بخش مهمي از برنامه‌هاي اين مجموعه براي حضور در الکامپ را تشکیل دادند.

حضور استارت‌آپ‌هاي تريگ‌آپ در بخش‌هاي داوري و مسابقه‌ی الكامپ بيست‌وپنجم، همچون رويداد‌هاي مشابه گذشته با موفقيت همراه بود. سه تیم استارت‌آپي برگزیده‌ی شتاب‌دهنده‌ی تریگ‌آپ، شامل تيم‌های فن‌آسا (تولید ابزارهای نوین توانبخشی - قاشق مخصوص مبتلایان به لرزش دست)،اسمارت مدیکو (دستیار هوشمند سلامت ویژه‌ی افراد دیابتی) و ويدابيا (سكوي آموزشي با استفاده از ويدئوهاي تخصصي) در رويداد جنبي الکام‌پیچ با معرفي توانمندي‌ها و دستاورد‌هاي كسب‌وكاري خود موفق به دریافت جوايز ارزنده‌اي از سوی رفاتک و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری شدند.

همچنين در بخش جانبي بيست‌و‌پنجمين نمايشگاه الكامپ تهران، چندين نشست تخصصي با حضور متخصصان، صاحبان كسب‌و‌‌كار‌هاي نوآورانه و حضور علاقه‌مندان حوزه‌ی نوآوري برگزار شد. از جمله‌ی این نشست‌ها می‌توان به نشست تخصصی جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی کودک با حضور حامد ساجدي مديرعامل شناسا، حمزه قطبي‌نژاد مديرعامل سرمايه‌گذاري بهمن، مهدي صداقت مدير خانه نوآوري و موسس دوزلي بوك اشاره کرد. در این نشست که به مباحث تخصصي پيرامون آسيب‌شناسي سرمايه‌گذاري در بخش فناوري‌هاي كودكان يا به اختصار كيدتك پرداخته شد. حامد ساجدي با طرح اين موضوع كه در فضاي استارت‌آپي «موانع» را بايد به «شرايط» تعبير كرد، بیان داشت: «حوزه‌ی کودک نیازمند دانش محتوایی بالایی است، به همین دلیل ورود به این حوزه دشوار است و فعالان این حوزه بیشتر به خدمت‌رسانی فکر می‌کنند و شخصیت کسب‌وکاری کمتری دارند. از سوی دیگر، با توجه به گردش مالی قابل توجه این حوزه، نیاز به نوآوری در این کسب‌وکار کمتر احساس شده است.»

مدیرعامل شناسا ادامه داد: «همچنین این حوزه با وجود دارا بودن ظرفيت‌هاي اقتصادي بالا، در اکوسیستم جوان كارآفريني، جوان‌تر نيز مانده است. از اين‌رو، حوزه‌ی کودک دارای ظرفیت‌هایی است که سرمایه‌گذاران باید به آن‌ها اشراف داشته باشند و خود را در زمينه‌ی اين ظرافت‌ها تقویت کنند.»

ساجدي تاكيد كرد: «استارت‌آپ موفق باید قادر به ارزیابی شرایط و فرصت‌سنجی بر اساس آن باشد. بر این اساس، ما در شناسا دو حوزه‌ی تخصصی ادتک و کیدتک را کنار هم می‌بینیم و در زمینه‌ی محصولات کسب‌وکاری کودک، بحث اختصاصی‌سازی و شخصی‌سازی برای والدین را جذاب ارزیابی می‌کنیم، چراكه در این حوزه، کسی که محصول يا خدمتي را مي‌خرد با کسی که از آن بهره‌برداری می‌کند، متفاوت است.»

دیدگاه ها

  • دیدگاهی موجود نیست

ثبت دیدگاه