Logo
EN

حمایت از خدمات درمانی و توان‌بخشی انجمن اتیسم با همراهی فناپ

شنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

|

اشتراک‌گذاری

بازگشت به اتاق رسانه

حمایت از خدمات درمانی و توان‌بخشی انجمن اتیسم با همراهی فناپ

 

به گزارش واحد روابط عمومی و برندینگ فناپ، طرح حمایت از ارائه خدمات درمانی و توان‌بخشی به کودکان و نوجوانان توان‌یاب انجمن خیریه «سرای مهر اتیسم» بندر ماهشهر با حضور حمیدرضا خادمی سرپرست توسعه ارتباطات فناپ در استان خوزستان، سحرانه جوادی نماینده انجمن اتیسم و همچنین مهندس عادل عکرش معاون سیاسی اجتماعی بندر ماهشهر برگزار شد. 

در این همایش، که در ۲۹ دی ۱۴۰۰ و با موضوع حمایت از افراد دارای اختلال اتیسم برگزار شد، به ضرورت ادامه حمایت از خانواده‌های اتیسم با ارائه خدمات توان‌بخشی به‌هنگام، به منظور پیشگیری از شدت نگرفتن مشکلات طیف اتیسم توان‌یابان این انجمن، تأکید شد.

در این همایش، حمیدرضا خادمی به تشریح زیرساخت‌ها و اقدامات انجام‌شده جهت ارائه خدمات فناورانه بر بستر سرویس‌های مالی و فنی فناپ برای استفاده و بهره‌برداری خانواده‌های توان‌یابان اتیسم پرداخت و ضمن معرفی سامانه جامع اتیسم (خوداظهاری و ریجستری) از «آوندکارت» توان‌یابان انجمن اتیسم ایران و شبکه «دوستدار» اتیسم رونمایی شد.

اتیسم نوعی اختلال عصبی-رشدی است که علائم آن تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند. علت این اختلال ناشناخته است، اگرچه پژوهشگران مواردی همچون ژنتیک و محیط را در بروز این اختلال مؤثر می‌دانند. در حال حاضر، طبق آخرین آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، از هر 59 تولد یک نوزاد به این اختلال دچار می‌شود. شایان ذکر است که بهترین زمان شناخت این اختلال 3 تا 5 سالگی کودکان است. 

 

 

تگ‌ها

اتیسم

مسئولیت اجتماعی

اخبار پیشنهادی