کنترل هوس‌های فناورانه

احسان محمدی- مدیرپروژه توسعه زیرساخت‌های B2C فناپ

کنترل هوس‌های فناورانه

رویاهایی که به واقعیت پیوستند و موفق شدند به کسب و کارهایی میلیارد دلاری تبدیل شوند، قطعا بر پایه‌ ایدئولوژی درستی مبتنی بر نیاز آشکار یا پنهان در میان مردمان و بازارها، استوار بوده‌اند. سرعت رشد و تحول فناوری گاهی مدیران حوزه آی‌سی‌تی را سردرگم می‌کند که به چه سمت و سویی باید رفت؛ روندهای متفاوت و گوناگون، نفوذ فناوری به صنایع مختلف و ایجاد مفاهیم تازه به شدت شگفت‌آور شده است. عموما برای مدیران خلاق دشوار است کنجکاوی و علاقه‌مندی در ورود به اکثر این حوزه‌ها را در خود کنترل کنند اما پر واضح است که هنوز به مانند اولین روزهایی که علم اقتصاد شکل گرفت، منابع هستند که حرف اول را می‌زنند. لذا ترکیب تجربه‌ها، علایق و ایدئولوژی‌ها و هم‌چنین منابع باید ترکیب معناداری باشد تا پایه‌های موفقیت فراهم شوند و آنچه احتمال موفقیت را به شدت افزایش می‌دهد، نیاز بازار، انضباط و کنترل هوس‌های فناورانه است. امروز در دنیا از مفهومی به نام «اقتصاد ما» (We economy) صحبت به میان است. اقتصادی که به‌طور خلاصه، در آن شرکت‌های تأمین‌کننده فناوری و شرکت‌های پیشرو در حوزه‌های مختلف صنعتی بر اساس نیازمندی‌های خود مشارکت‌های تجاری معناداری را شکل می‌دهند. با توجه به این موضوعات به نظر می‌رسد در این زمانه برد با شرکت‌هایی باشد که زیست‌بوم خود را به خوبی بشناسند، تصمیمشان را برای بازارهایی که قصد ورود دارند گرفته‌ باشند و هر چه در توان دارند بگذارند تا بهترین شراکت‌های تجاری را تجربه کنند. فراموش نکنیم که نقطه اتکاء همه اینها باید یک ایدئولوژی سازنده و خوش قواره برای مردمان کره خاکی باشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاهی موجود نیست

ثبت دیدگاه